6عادت قبل خواب براي كاهش وزن سريع

۱۴ بازديد

مي خواهيد لاغرشويد و به وزن ايده آل برسيد پس بايد راههاي اصولي و تاثيرگذار را انتخاب كنيد . البته در اين راه هميشه روش هاي سخت و طاقت فرسا نتيجه بخش نخواهد بود و گاهي پيروي از يك سري عادات ساده مي تواند قدرت چربي سوزي بدن را افزايش دهد و روند كاهش وزن را تسريع بخشد. يكي از زمان هاي تاييد شده در لاغري و كاهش وزن ساعات قبل و حين خواب است كه در اين بخش  به شما 6 عادت موثر و لاغر كننده قبل از خواب را معرفي خواهيم كرد.

مي خواهيد لاغرشويد و به وزن ايده آل برسيد پس بايد راههاي اصولي و تاثيرگذار را انتخاب كنيد . البته در اين راه هميشه روش هاي سخت و طاقت فرسا نتيجه بخش نخواهد بود و گاهي پيروي از يك سري عادات ساده مي تواند قدرت چربي سوزي بدن را افزايش دهد و روند كاهش وزن را تسريع بخشد. يكي از زمان هاي تاييد شده در لاغري و كاهش وزن ساعات قبل و حين خواب است كه در اين بخش از تناسب اندام نمناك به شما 6 عادت موثر و لاغر كننده قبل از خواب را معرفي خواهيم كرد.

1- لاغركننده اي قوي به نام لبنيات:

نوشيدن شير قبل از خواب لاغركننده قوي است

مصرف يك ليوان شير يا يك فنجان ماست يوناني قبل از خواب با شكم بزرگ شما مبارزه خواهد كرد . اين دسته از مواد غذاييبه شما كمك مي كنند تا عضله سازي بهتري داشته باشيد و لاغري در خواب را تجربه كنيد . پروتئين موجود در لبنيات ديرهضم است و به همين دليل در طول شب عضلات شما مدت بيشتري در فعاليت هستند تا در حين هضم و سوخت اسيدهاي آمينه پروسه لاغري را سرعت ببخشند.

2- درجه اتاق مي تواند يك لاغركننده قوي و رايگان باشد:

درجه اتاق و محيط خوابتان را تقريبا 2 ساعت قبل از خواب تنظيم كنيد تا درجه هواي محيط به خوبي يكدست و متعادل شود. دكتر " ربكا اسكات " متخضض مغز و اعصاب دانشگاه نيويورك مي گويد:تحقيقات انجام شده بر روي بيماران ديابتي و مبتلا به اضافه وزن ثابت كرده است كه خوابيدن در اتاقي با درجه حرارت مناسب و البته پايين باعث مي شود كه تعدادي از چربي هاي سفيد داخل بدن به چربي هاي قهوه اي تبديل شوند و از انجايي كه چربي هاي قهوه اي يكي از عاملان محرك در كاهش وزن هستند روند لاغر شدن و چربي سوزي در بدن آغاز شود.

3- سرگرمي قبل از خواب لاغركننده قوي و موثر است:

شايد براي بسياري از شما خواندن يك كتاب يا انجام يك سري كارها قبل از خواب حكم اتاف وقت را داشته باشد درحالي كه واقعيت چيز ديگري است. اگر شما مدت 30 دقيقه قبل از خواب خودتان را با فعاليت هاي آرام و مثبت سرگرم كنيد بدن در وضعيت مناسب و بهتري براي لاغري قرار مي گيرد . بر اساس مقاله منتشر شده در Women's Health's محققان بر اين باورند كه افرادي كه قبل از خواب شبانه به يك آرامش رواني مي رسند تناسب اندام بهتري دارند چرا كه چربي سوزي در بدن انها روند سريعتري دارد.

4- وقتي نور اتاق خواب لاغر كننده قوي مي شود:

از نور مناسب در فضاي خواب استفاده كنيد حتي اگر عادت به روشن ماندن چراغ خواب در طول شب نداريد از نور محيط بيرون كه مي تواند از پنجره وارد اتاق شود استفاده كنيد تا با كاهش ميزان ملاتونين بدن راحت تر لاغر شويد . بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه آكسفورد زناني كه در اتاق كاملا تاريك مي خوابند 21 درصد نسبت به زناني كه در اتاق خواب روشن شده با يك چراغ كوچك شب را به خواب مي روند كمتر به كاهش وزن مي رسند در حقيقت تناسب اندام و لاغري افرادي كه عادت به روشن بودن چراغ خواب در شب دارند بيشتر است.

5- حركات يوگاي مناسب قبل از خواب لاغركننده هاي فوق العاده هستند:

در حالي كه انجام حركات ورزشي قبل از خواب توصيه نمي شود اما حركات يوگا به دليل تفاوت در مراحل اجرا و ميزان تحرك بدن يكي از توصيه هايي است كه براي برنامه لاغري قبل از خواب از سوي متخصصان مي شود. كشش و تنفس عميق در حين انجام حركات ساده يوگا موجب تحريك عضلات شكم و پهلو مي شود ، همچنين تنفس عميق كه يكي از لازمه هاي انجام حركات ورزشي يوگاست موجب استراحت سيستم عصبي پارسمپاتيك شده و كاهش تنش و اضطراب قبل از خواب را ايجاد مي كند.

6- نوشيدني هاي الكلي را حذف كنيد ، مهمترين راز لاغر كننده :

علاوه بر مضرات جسمي و روحي نوشيدني هاي الكلي اختلال در خواب و به طبع ان ايجاد چاقي از عوارض مهم نوشيدني هاي الكلي است . دكتر "اسكات" مي گويد:قند موجود در نوشيدني هاي الكلي به بدن شما اجاز نمي دهد تا سوخت و ساز مناسب را انجام دهد و با تحريك سيستم عصبي بدن الگوي خواب را به هم مي ريزد به همين دليل چاقي در اين دسته از افراد بيشتر شده و تلاش آنها براي كاهش وزن تقريبا بي فايده باقي مي ماند.

 

 

 

 

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.